Blogger Backgrounds

Sabtu, 4 Jun 2011

makne hadiah ..

semalam kawan lelaki aku ade cakap pasal makne hadiah ni . so aku pun terus la google na tau ape maksudnye . 

korang penah dapat hadiah ta ? mesti la penah kan . especially dari boipren or awek korang yee ta ? hee . so ary ny aku na share sikit pasal makne hadiah korang dapat ny . antaranya :

JAM TANGAN - Tanda meningati setiap masa dan waktu.
CINCIN - Tanda ikatan kasih yang abadi.
GELANG - Tanda mesra
RANTAI LEHER - Ikatan cinta yang perlu perhatian.
SUBANG - Tanda penghargaan dan penghormatan.
KASUT - Sentiasa mengambil berat/prihatin.
PAKAIAN/KAIN - Semoga kasih berkekalan dan dekat selalu.
PAYUNG - Tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi.
MINYAK WANGI - Tanda cinta
BINGKAI GAMBAR - Sentiasa merindu dan tak ingin berjauhan.
BUKU - Bersifat terbuka dan bertolak ansur.
BUNGA -Tanda perkenalan dan tanda sayang
COKELAT - semanis cintamu.
LAGU/CD/KAD UCAPAN - mengabadikan cinta
SEJADAH DAN ALQURAN - tandanya kekasihnya itu menyayanginya dunia dan
akhirat.


tapi tak semesti nye semue btol kan . sebab mase aku kapel2 dlu ramai kawan2 yg bagitau kalaw kite bg bende yg jenis kain contoh nye macam baju , ny kite cepat putus . tapi aku tak tau la btol ke tak . atau tu semue hanye mitos . tapi berdasarkan perhatian aku , mmg kebanyakan yg bg hadiah mcm tu mmg cepat putus . tapi ta semue la . atau pun ini semue hanye kebetulan kan . WALLAHUALAM .
tapi mase aku putus dlu bkan sebab bg hadiah jenis kain ni tapi silap aku sendiri . haha . dan satu lg , kawan aku cakap kalaw bole kite jgn bg barang berdigital . mcm handphone , lappy , n ape2 lg la . sbb kite masih tanggungjawab family , then kalaw kite bg berkemungkinan akan menyebabkan berlaku nye gejala sosial . itu la yg kawan aku cakap . aku pun ta penah denga lg , aku pun tak tau btol ke ta . hehe .
so , renung2 kan dan selamat meramal ^_^ . 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan